5 MIEJSC KTÓRE KONIECZNIE TRZEBA ODWIEDZIĆ W PARYŻU

Witajcie moi drodzy !

 Chyba nadszedł ten moment abym mogla podzielić się z Wami moimi wrażeniami jakie doświadczyłam w moim ukochanym Paryżu.  Odwiedzam to miejsce zawsze jak tylko czas mi pozwoli,  ostatnio miałam okazję być tam na sesji zdjęciowej:)
Natomiast będąc w tym miejscu po raza pierwszy doznałam niesamowitego uczucia i poczułam pozytywną moc tego miejsca.
A co było pierwszą rzeczą, którą zapragnęłam zobaczyć w Paryżu?
Oczywiście słynna Wieża  Eiffla :)



WIEŻA EIFFLA - to wizytówka Paryża na jej widok zapiera dech w piersiach przynajmniej ja mam takie uczucie :)
Ogromna budowla i zarazem jedna z wielu atrakcji, dla bardziej odważnych polecam wjechać na szczyt wieży i z stamtąd  podziwiać przepiękny widok na Paryż, ja niestety ze względu lęku wysokościowego nie skorzystałam z tej atrakcji.
Natomiast jeśli chcecie poczuć klimat troszkę romantyczny, to udajcie się pod wieżę Eiffla nocą - pięknie migocząca poruszy nie jedno serce.



MUZEUM LUWR - czyli jedno z najsłynniejszych muzeów sztuki na świecie, będąc w tym miejscu możecie podziwiać 350 tyś różnych eksponatów, także przygotujcie się na  długą wycieczkę. Oczywiście jednym z najsłynniejszym arcydziełem w tym miejscu jest słynny obraz Mona Lisa - Leonarda da Vinci w tym miejscu zbierają się tłumy turystów.
Mnie bardzo  urzekł swoim wyglądem Apartament NAPOLEONA III oraz Galeria Egipska. Zachęcam do odwiedzenia tego miejsca nie pożałujecie.

BAZYLIKA NAJSWIETSZEGO SERCA - BAZYLIKA SACRE COEUR



Nie sposób być w Paryżu i nie zajrzeć do Bazyliki Najświętszego Serca, to miejsce ukoi każdą zagubioną dusze.
Usytuowana jest na najwyższym wzgórzu a dostać się tam możenie pokonując ogromną ilość schodów albo również można wjechać kolejką linową. Po wejściu na górę  będziecie mogli podziwiać przepiękną Panoramę Paryża .



Kolejną atrakcją i zarazem miejsce którego nie sposób ominąć to Kaplica SAINT CHAPELLE - dwupoziomowa, której dolna część przeznaczona jest dla dworu królewskiego. Wnętrze tego miejsca ozdabiają wielobarwne witraże, które przedstawiają sceny biblijne - naprawdę robi to wrażenie, polecam każdemu obejrzeć te piękne wnętrza!




 AVENUE DES CHAMPS - ELYSEES - Czyli najsłynniejsza ulica w Paryżu i  jedna  z najdłuższych,
  bo uwaga ma prawie 2 km długości a koniec ulicy zamyka słynny Łuk triumfalny. Odwiedzając to miejsce musimy przygotować się, iż możemy wydać sporą ilość pieniędzy,  ponieważ właśnie w tym miejscu znajdują się najsłynniejsze sklepy . Ja wydałam fortunę, ale nie żałuję bo zakupy w tym
miejscu to czysta przyjemność.



Mam nadzieję, że troszkę podpowiedziałam Wam co warto zobaczyć w Paryżu, choć atrakcji jest o wiele więcej, ja natomiast przedstawiłam Wam te,  które zrobiły na mnie największe wrażenie.

A może ktoś z was ma swoje ulubione miejsca w Paryżu ? Jeśli tak to dajcie znać w komentarzu.

Komentarze